Lepesteur, Dowling en Hambleton naar 180 Amsterdam

180 Amsterdam heeft drie seniors aangetrokken op creatie, stategie en communicatie.

180 Amsterdam heeft Gabriel Lepesteur benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton is de nieuwe global brand communications director.

Lepesteur is een veelbekroond copywriter. Hij won zowel dit jaar als vorig jaar verschillende Cannes Lions en behoort daarmee tot de meest bekroonde creatieven van het afgelopen jaar. Hij leidde klanten als Oreo, Xbox, de Olympische Spelen, Samsung, Heinz, Audi en Bang & Olufsen. Lepesteur heeft veel ervaring met digitaal werk en gaat werken op klanten als Pepsico, adidas en DHL.

Dowling komt van AB-InBev Europe, waar hij als hoofd strategie meehielp om het bedrijf twee keer de Cannes Creative Marketer of the Year award te laten winnen. Daarvoor gaf hij ruim vijf jaar leiding aan de strategie-afdeling van Ogilvy in Singapore. Bij 180 Amsterdam geeft Dowling leiding aan de strategen, met een focus op merk-, sociale en communicatieplanning, en het verder ontwikkelen van 180's Shift-model voor klanten.

Hambleton sluit zich aan bij het team als de nieuwe global brand communications director. Zij deed ervaring op bij onder meer Oliver, News UK en Group M. Hambleton zal toezicht houden op en leiding geven aan de externe communicatie van het bureau.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie