Sinds het afkondigen van de laatste lockdown zijn ook in de Amsterdamse Haarlemmerbuurt de meeste winkels dicht. Voor kerstcadeaus en inkopen kiezen veel mensen daarom voor grote online retailers, terwijl er lokaal ook nog steeds van alles te vinden is. Dat idee inspireerde het Amsterdamse creatief bureau Lemon Scented Tea, dat middenin de Haarlemmerdijk een kantoor heeft, om de zogenaamde ADvent Kalender te lanceren.
Die 'kalender' beslaat ruim 15 meter advertentieruimte verdeeld over tien ramen. Daarmee kunnen 10 lokale ondernemers kersttips delen met buurtbewoners: van tips voor het diner tot originele cadeaus die bij essentiële winkels fysiek verkrijgbaar zijn en bij overige winkels online. 'Terwijl we normaal gesproken graag bij al onze buren komen en kopen, doen wij dat een stuk minder nu we weer thuiswerken. Maar de buurt en de ondernemers zitten in ons hart, dus besloten we juist deze kerst wat terug te doen', zegt Tim ten Dam, Creatief Directeur van Lemon Scented Tea.
Boost
Marcel Kaal, eigenaar van kaaswinkel Kaasland, dat bij het bureau om de hoek ligt, is blij met het initiatief. 'Het is fijn om tijdens kerst nog een kleine boost te krijgen van je buren, helemaal in zo’n tijd. Een mooi initiatief dat de verschillende bedrijven in de buurt samenbrengt op één plek. We zagen de Lemons al een stuk minder vaak binnenkomen tijdens de lunch sinds het thuiswerken, maar ze zijn er duidelijk nog.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!