Illustrator en presentator Jill Schirnhofer heeft een zogeheten Creabox op de markt gebracht, waarmee de creativiteit van kinderen en ouders gestimuleerd moet worden. Storyboard tekende voor concept en creatie.
Sinds in de jaren '90 het internet z'n intrede deed, is het creatieve vermogen van kinderen wereldwijd drastisch gedaald, stelt Schirnhofer. 'Creativiteit heeft een positieve impact op de ontwikkeling en de hersenen van een kind, het is daarom belangrijk dit te stimuleren. Tegelijkertijd merk ik dat ouders hiermee worstelen, en daar wilde ik iets mee doen.’
Reden voor Schirnhofer om de samenwerking met bureau Storyboard op te zoeken, dat zich naar eigen zeggen specialiseert in de 'creator economy'. Samen werkten ze het idee uit voor Jill's Creabox, een knutselbox die los en in 'abonnementsvorm' verkrijgbaar is.
Simpel raamwerk
Schirnhofer: 'De knutsels in de box hebben een simpel raamwerk met een basisvorm, dat houvast moet geven en kinderen de ruimte geeft iets te maken dat helemaal van henzelf is. Het is niet bij A beginnen en bij Z klaar. Juist in die vrije route zit de creativiteit'. De knutselbox is speciaal vandaag, 21 april, de 'Dag van de creativiteit en innovatie', op de markt gebracht.
Jill Schirnhofer presenteert sinds 2014 het jeugdprogramma 'Jill op TV' op NPO 3, waar ze kinderen creatieve adviezen op het gebied van tekenen en knutselen geeft. Ook schrijft ze boeken en is ze actief als actrice.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!