Mirabeau had al eerder een vestiging buiten Nederland, in Guangzhou, China. Deze vestiging in Parijs is de volgende stap.
Kingsday
Kingsday Parijs gaat van start met een team op creatie, strategie en account, geleid door Kingsday’s recente aanwinst Adam McVicar. Hij rapporteert aan Sander Volten, mede-partner en managing director van Kingsday.
Kingsday Parijs richt zich met name op Nissan UEFA Champions League. Vanuit daar wordt het een stuk makkelijker om samen te werken met Nissan’s EMEA hoofdkantoor in Parijs en hun gezamenlijk groep bureaus: Nissan United. Ook is Frankrijk een belangrijke en groeiende markt voor Kingsday’s andere klanten, zoals Affligem, Cornetto, Exact en Bloemenbureau Holland.
Adam McVicar (38) komt oorspronkelijk uit Auckland, Nieuw-Zeeland, maar woonde al een aantal jaar in Londen voor zijn overstap naar Kingsday Parijs. Hiervoor werkte hij bij AKQA London als Cliënt Programme Director.
Sander Volten: 'Kingsday Parijs is de kroon op Kingsday’s vijfde verjaardag en staat symbool voor onze groei. Onze band met Frankrijk is al jaren sterk, dus wij kijken ernaar uit om onze Nederlandse ondernemersmentaliteit en make-it-happen attitude naar Parijs te brengen. Het is een hele spannende stap voor Kingsday.'
Volten en de andere partners van Kingsday blijven gevestigd in Amsterdam, maar zullen geregeld tijd doorbrengen in Parijs.
Adam McVicar en Sander Volten
Mirabeau
Digitaal bureau Mirabeau begint in Parijs omdat dit goed past in Mirabeau's internationale plan voor uitbreiding. De nieuwe vestiging van Mirabeau ligt in het hart van Parijs, tussen kantoren van digital natives als Facebook, Google en Twitter.
Air France koos eerder dit jaar voor Mirabeau. Samenwerken tussen de twee bedrijven zal een stuk makkelijker worden, aangezien het hoofdkantoor van Air France ook in Parijs ligt. Vanuit Parijs verwacht Mirabeau ook andere Europese bedrijven beter te kunnen helpen met het optimaliseren van hun customer experience.
Afgelopen maand vertelde Adjan Kodde (oprichter en directeur van Mirabeau) over Mirabeau's internationale focus: 'We kiezen specifieke branches voor onze internationale uitbreiding en we zijn nu als eerste van start gegaan in de airline branche. Nieuwe klanten kiezen voor Mirabeau vanwege onze visie op het gebied van user experience design en vanwege onze diepgaande kennis van de branche.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!