Premium

Na ontspoorde overnamestrijd is Kiki Hirschfeldt nu eigenaar van Coebergh PR

Zelfs politie kwam eraan te pas. Oprichter Gervaise Coebergh treedt uit bureau, alle aandelen in handen van Hirschfeldt.

Kiki Hirschfeldt
Foto Underpromise_

Kiki Hirschfeldt is de nieuwe eigenaar van Coebergh Communicatie & PR. Ze heeft het aandelenpakket van oprichter Gervaise Coebergh, die het bureau in 1997 oprichtte, volledig overgenomen.

Hirschfeldt kwam twintig jaar terug in dienst van het bureau en werd in 2015 mede-eigenaar. Sinds die tijd ook operationeel leiding aan het bureau. Ze had 49 procent van de aandelen in handen en al langere tijd de wens het bureau over te nemen, maar kwam er niet uit met Gervaise Coebergh.

Politie ingeschakeld

De slepende kwestie ontspoorde afgelopen mei. Gervaise Coebergh zou Hirschfeldt na een felle discussie ontslag hebben aangezegd, maar die ging daarmee niet akkoord en kwam de dag erop gewoon weer op haar werk. Coebergh schakelde daarop de politie in, die met drie agenten naar het kantoor kwam. Hirschfeldt werd weer binnengelaten.

Beide partijen wilden niet verder uitwijden over het geschil, maar kwam de afgelopen twee maanden uiteindelijk tot een vergelijk. Gervaise Coebergh gaat zich nu richten op haar andere bedrijven, waaronder Landgoed Mariahoeve en eethuis en natuurkampeerterrein Voscheheugte, beide in Drenthe.

Nieuw hoofdstuk

Hirschfeldt gaat het bureau als directeur-eigenaar leiden. Ze is blij dat er een einde is gekomen aan de ‘ongelukkige situatie’. ‘We hebben het uiteindelijk op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen, als volwassen mensen’.

De nieuwe eigenaar vindt het goed dat er duidelijkheid is voor de het bureau en de 22 medewerkers en er ‘een nieuw hoofdstuk kan worden geschreven’. Hirschfeldt wil daarin verder bouwen op de waarden en kwaliteiten van het bureau ‘in een steeds digitaler en interactiever medialandschap’.  

Zakelijk social 

Dat is enerzijds het good-old pr-werk en communicatieadvies dat het uitvoert voor gerenommeerde merken als Ikea, Accor Hotels en FrieslandCampina. Daarnaast is het zich steeds meer op de zakelijke markt gaan richten, met advisering over crisiscommunicatie en consultancy-diensten.

Hirschfeldt ziet veel kansen om de kennis van Coebergh in te zetten voor B2B-communicatie: ‘We willen bijvoorbeeld de social-componenten van onze advisering verder uitbouwen. Op de consumentenmarkt zijn die natuurlijk al ver ontwikkeld, maar in de B2B-communicatie valt daar veel winst te behalen. Bedrijven maken nauwelijks gebruik van instrumenten als social-influencing.’

Het managementteam van Coebergh Communicatie & PR bestaat naast Kiki Hirschfeldt uit Marilou Kersemaekers, manager van het PR-team, en Sammy Moonen, head of social.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie