Overslaan en naar de inhoud gaan

VGZ kiest na pitch voor ‘overtuigend’ Fitzroy

Met selectie van nieuw bureau komt er een einde aan negenjarige samenwerking met Dear Amsterdam.
Beeld uit campagne VGZ vorig jaar
Beeld uit campagne VGZ vorig jaar
Beeld uit campagne VGZ vorig jaar
Beeld uit campagne VGZ vorig jaar

Zorgverzekeraar VGZ heeft na een ‘na een korte, pragmatische pitch’ Fitzroy gekozen als nieuw strategisch en creatief bureau voor de komende jaren. Het neemt afscheid van Dear Amsterdam, sinds 2014 het vaste bureau van VGZ.

related partner content for mobile comes here

De keuze viel ‘overtuigend’ op Fitzroy, volgens Karlijne Bos, verantwoordelijk voor merk en campagnes bij Coöperatie VGZ. Het bureau liet in de pitch zien de strategische en creatieve uitdagingen en nieuwe richting van het merk VGZ goed te begrijpen.

Shortlist van 5

VGZ benaderde in eerste instantie acht bureaus voor de pitch, waarvan er vijf op de shortlist terechtkwamen. Er werd ze onder meer gevraagd aan de slag te gaan met de eindejaarscampagne, waarin het 'overstapseizoen' centraal staat.

Fitzroy kwam als beste uit de bus. ‘Ze zijn in staat gebleken onze ambitie te vertalen naar creatieve en impactvolle oplossingen’, zegt Karlijne Bos.

Jur Baart, eigenaar het winnend bureau, is ‘ongelooflijk trots’ dat het voor VGZ aan het werk gaat. Hij heeft veel vertrouwen in de samenwerking: ‘De klik was er vanaf het eerste moment en we hopen dat we onze kennis die we in de afgelopen jaren rondom de zorg hebben opgedaan goed kunnen inzetten in succesvolle campagnes.’

Balans opmaken

De komende eindejaarscampagne van VGZ is de eerstkomende van de hand van Fitzroy. Deze wordt breed uitgerold, waaronder op televisie. De lancering van de campagne wordt in het najaar verwacht.

De komst van Fitzroy betekent het vertrek van Dear Amsterdam, onderdeel van bureaugroep Noise. Dear werkte negen jaar voor VGZ, een samenwerking die was goed voor meerdere prijzen, waaronder bij de Effies en SAN Accent.

VGZ benadrukte eerder al dat de uitgeschreven pitch 'niets te maken' had met de geleverde diensten van Dear. 'Maar na negen jaar kan het geen kwaad om eens de balans op te maken.' 

Dear was naast Fitzroy een van de deelnemers aan de pitch. Welke drie bureaus daarnaast op de shortlist stonden is niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in