Persuade is de nieuwe lead agency van automerk Kia in Nederland. Een pitch, begeleid door Aranka Staijen van 3MO, ging hieraan vooraf. Persuade, gevestigd in Den Bosch, wordt verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van Kia in Nederland.
Er zijn met meerdere bureaus koffie gedronken, aldus Staijen, waarna er drie bureaus meededen aan de pitch. Ze laat onvermeld welke bureaus naast Persuade dit zijn. De pitch startte in oktober en is eind december afgerond.
Kia werkte sinds 2017 op vaste basis samen met XXS Amsterdam, dat tegenwoordig als Creature Amsterdam door het leven gaat. Met de keuze voor Persuade is de samenwerking met Creature stopgezet.
Thomas Pril, commercieel directeur Kia Nederland, spreekt over de visie, mentaliteit en manier van werken van Persuade die goed passen bij het automerk. Antal van Pelt, managing director Persuade, vult aan dat hij met zijn bureau het verhaal van 'duurzame mobiliteit' van Kia 'aantrekkelijk en relevant' voor Nederland wil maken.
Het uit Zuid-Korea afkomstige Kia werd vorig jaar uitgeroepen tot 'bestverkochte automerk' van Nederland. Persuade werkt naast Kia voor merken als Zeeman, Monuta en Xenos.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!