Overslaan en naar de inhoud gaan

Kia stapt over van Creature naar Persuade na pitch

Er deden drie bureaus mee aan de pitch, die eind december werd afgerond.
persuade kia
Persuade aan de slag voor Kia
persuade kia
Persuade aan de slag voor Kia

Persuade is de nieuwe lead agency van automerk Kia in Nederland. Een pitch, begeleid door Aranka Staijen van 3MO, ging hieraan vooraf. Persuade, gevestigd in Den Bosch, wordt verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van Kia in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Er zijn met meerdere bureaus koffie gedronken, aldus Staijen, waarna er drie bureaus meededen aan de pitch. Ze laat onvermeld welke bureaus naast Persuade dit zijn. De pitch startte in oktober en is eind december afgerond.

Kia werkte sinds 2017 op vaste basis samen met XXS Amsterdam, dat tegenwoordig als Creature Amsterdam door het leven gaat. Met de keuze voor Persuade is de samenwerking met Creature stopgezet.

Thomas Pril, commercieel directeur Kia Nederland, spreekt over de visie, mentaliteit en manier van werken van Persuade die goed passen bij het automerk. Antal van Pelt, managing director Persuade, vult aan dat hij met zijn bureau het verhaal van 'duurzame mobiliteit' van Kia 'aantrekkelijk en relevant' voor Nederland wil maken.

Het uit Zuid-Korea afkomstige Kia werd vorig jaar uitgeroepen tot 'bestverkochte automerk' van Nederland. Persuade werkt naast Kia voor merken als Zeeman, Monuta en Xenos.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in