Joe Public is het nieuwe bureau van Plutosport, een webshop in sport en lifestyle. Aan de keuze voor het bureau ging een 'uitgebreide bureau-oriëntatie' vooraf. Het Amsterdamse reclamebureau wordt verantwoordelijk voor de nieuwe positionering en merkidentiteit van de online retailer. Een eerste tv-campagne moet in februari het levenslicht zien.
Ondertussen presenteert Joe Public al het eerste werk voor Plutosport; een inhaakcampagne op de commotie rondom de One Love-aanvoerdersband en de tamelijk hilarische uitspraak van Oranjecoach Louis van Gaal: ‘We can come an end’. Met de online social-campagne moet een WK-kledingcollectie vernoemd naar de uitspraak over de bühne gebracht worden.
Antoine Houtsma, creatief directeur: 'Van Gaal staat al jaren bekend om zijn opmerkelijke uitspraken in steenkolenengels. Nadat hij in een recente persconferentie op dit WK de 'We can come an end'-opmerking plaatste, konden we niet anders dan hierop inhaken.'
Wilian Hulshof, brand director Plutosport: 'De kledingcollectie en campagne zijn nu een paar dagen live en er wordt al flink besteld. De kleding is dan wel op onze eigen website te koop, de netto-opbrengst van de collectie gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!