Joe Public breidt uit naar België en slaat handen ineen met Springbok

De kennis van de Vlaamse markt en digitale expertise van Springbok gaven voor Joe Public de doorslag om het ‘partnership’ aan te gaan.

Het kantoor van Joe Public in Antwerpen

Reclamebureau Joe Public breidt uit naar Antwerpen, waarvoor het de handen ineen slaat met de digitale bureaugroep Springbok. Op maandag 2 mei wordt de eerste vestiging geopend in de Belgische stad. Het nieuws werd woensdagavond bekendgemaakt in De Hallen te Amsterdam, waar eveneens het tienjarig bestaan van het hoofdstedelijke Joe Public werd gevierd.

Het zogenoemde 'Take-away advertising model' van Joe Public vindt zijn oorsprong in 1998, toen het in Johannesburg (Zuid-Afrika) werd geïntroduceerd. Veertien jaar later kreeg het bureaumodel navolging in Amsterdam, de vestiging die in 2019 werd bekroond tot Bureau van het Jaar.

Reclamegerecht

Het model werkt ietsje anders dan dat van traditionele bureaus, zo doet Joe Public niet mee aan pitches, zodat het zich '100% kan focussen' op betalende klanten. In de bekende ludieke stijl van Joe Public kunnen merken 'een reclamegerecht van de vaste menukaart' bestellen tegen 'voordelige tarieven', waarna beide partijen afscheid van elkaar kunnen nemen. Overigens werkt het reclamebureau ook op langere termijn voor opdrachtgevers, zoals Ohra, Lidl en Beter Bed.

Bijzonder verhaal

En nu wordt Joe Public dus partner van het Vlaamse Springbok, dat sinds vorige maand ook gefuseerd is met Dawn. Jeroen van Eck, medeoprichter van Joe Public, over zijn nieuwe partner: 'De knowhow van Springbok over de Vlaamse markt plus hun digitale expertise helpt ons om digitale teams op te starten en verder uit te bouwen.' Sammy Colson, ceo van Springbok Group, vult aan: 'We voelden ons aangetrokken door het bijzondere verhaal achter zowel het Zuid-Afrikaanse als Nederlandse businessmodel van Joe Public. Het concept werkt ook in andere landen, zoals bijvoorbeeld België.'

De oprichters van Joe Public Amsterdam, Jeroen van Eck en Antoine Houtsma, zullen zich bezighouden met de ‘supervisie’ op de buitenlandse vestigingen. Samen met MT-leden Marcel Hartog, Jolies van Rijn en Sanne Nobel blijven ze de dagelijkse leiding van het hoofdstedelijke bureau behouden.

Jeroen van Eck (l) en Antoine Houtsma in 2012
Jeroen van Eck (l) en Antoine Houtsma in 2012

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie