ING neemt afscheid van Wunderman Thompson en gaat verder met TBWA\Neboko. Dat is de uitkomst van een pitch voor een creatieve partner voor alle externe campagnes van de bank.
De pitch betrof ook België. Daar gaat TBWA\Brussel aan de slag voor ING.
Lukas Kreutzer, bij ING Nederland verantwoordelijk voor branding, advertising en sponsoring, zegt dat de financiële instelling in Nederland jarenlang succesvol heeft samengewerkt met Wunderman Thompson. Toch ging het op zoek naar een lead-creative-agency die de komende jaren samen met ING verder bouwt aan het merk en de marketingcommunicatie.
Kreutzer: 'ING staat voor een goede digitale klantervaring en wil bijdragen aan een duurzame toekomst voor iedereen. Dat willen we veel duidelijker naar voren laten komen. Tijdens de pitch voelden wij een enorm goede klik met TBWA\Neboko en wij denken dat we samen op een creatieve manier invulling kunnen geven aan deze nieuwe uitdaging voor ons merk.’
Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko, vindt dat ING en TBWA allebei geloven in 'de kracht van een disruptieve aanpak' om de business te laten groeien.
Ledder: 'Dat maakt ING tot een van de meest 'unbanky' spelers binnen de financiële markt. We zijn waanzinnig trots om met dit mooie, iconische, Nederlandse merk samen te werken en te bouwen aan een mooie toekomst.'
Inmiddels zijn ING Nederland en TBWA\Neboko de samenwerking begonnen met het invullen en uitwerken van de koers. De bureaupitch werd begeleid door Flock Associates uit Londen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!