IAB Nederland en BVA gaan intensief samenwerken

De twee verenigingen gaan vanuit één locatie werken.

_

Na 'uitgebreide verkenningen' maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bond van adverteerders vandaag bekend dat zij nog intensiever gaan samenwerken. Ze gaan hun kennis en expertise bundelen en speciale taskforces oprichten. Ook komen ze op één locatie te zitten.

Als 'grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het digitale domein' willen beide verenigingen hun leden meer inzichten, antwoorden en oplossingen bieden om de digitale transformatie nog beter het hoofd te bieden. Ze richten zich op transparantie, internationalisering, organisatie, mensen en lobby.

Frenkel Denie, voorzitter BVA: 'Deze krachtenbundeling biedt voordelen voor vraagstukken van onze leden, zoals het steeds complexer wordende digitaliserende landschap. Nadat wij eerst samen met IAB Nederland en DLA Piper de Werkgroep Privacy hebben opgericht, zullen we dit nu verder gaan uitbreiden met speciale werkgroepen die zich gaan focussen op transparantie en meetbaarheid.'

Haagse lobby
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland zegt dat haar vereniging al langer pleit voor ontzuiling en samenwerking in de industrie. 'Een eerste benefit van onze samenwerking is die op het gebied van lobby rond digitalisering. We spreken namens een groot deel van de sector en kunnen daardoor onze invloed effectiever aanwenden. Wat het effect hiervan kan zijn, hebben we al gemerkt met onze gezamenlijke Werkgroep Privacy. Ook in Den Haag vinden ze het goed om te zien dat verenigingen zoals de onze zich verbinden en zich samen inzetten om het proces te verbeteren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie