HPB | Het PR Bureau neemt het digitaal-creatief-bureau Likefriends over. Oprichter Stef de Jong (36) treedt per direct toe als partner bij HPB. Hij vervult de rol van chief creative officer.
De motion-studio van Likefriends, waar nu vijf specialisten werken op het gebied van digital-branding, social-media en contentcreatie, wordt opgenomen in het vernieuwde dienstenaanbod van HPB.
Met de overname verdubbelt HPB I Het PR Bureau zijn creatief-strategische team, dat nu uit 12 specialisten bestaat, op een totaal van 45 medewerkers. De pr-bureau zegt dat het met de overname 'een nieuwe fase' ingaat.
Volgens Jacqueline Bosselaar, ceo en oprichter van HPB, komt het bureau met de overname tegemoet aan de toenemende vraag van klanten op creatief-digitaal gebied. 'Met behulp van de motion-studio voor social-media kunnen we pr-strategieën en concepten veel meer tot leven brengen.'
Dat kan volgens Bosselaar gaan om redactionele en creatieve posts op sociale media, zoals Instagram Stories en Reels, moving-tutorials, merkintroducties, campagnes en alle vormen van branded content zoals podcasts.'
Meer invloed werk
Ze zijn onlosmakelijk verbonden met moderne public relations, aldus de ceo van HPB. 'Wij zetten ze in om de impact en het bereik van earned-marketing te vergroten. Belangrijk voor onze klanten in deze tijd waarin de shift naar web3 plaatsvindt.’
Volgens Stef de Jong van Likefriends staan in de campagnes van zijn bureau interactie en empathie voor mens en maatschappij centraal. 'Deze zienswijze sluit enorm aan bij de visie van HPB - dat streeft naar het toevoegen van werkelijke waarde aan het leven van mensen'.
De Jong verwacht dat de samenwerking tussen pr-specialisten, strategen, creatieven en contentmakers de invloed van het werk vergroten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!