For You Agency start een kennishub op zijn website om de branche bij te praten over Gen Z en Gen A. Het bureau, dat veel werkt met content creators en zich richt op een jonger publiek, zegt trends te willen duiden.
De kennishub is een pagina op de For You Agency-website en heet officieel For You Data & Insights, door het bureau de FYI genoemd. Het bureau gaat eigen data van sociale media, campagnes, panels, enquêtes en andere onderzoeken analyseren en omzetten in blogs en andere content voor de kennishub. Denk aan een achtergrondartikel over de cultuur en trends achter zangeres en content creator Roxy Dekker, die overigens aangesloten is bij For You Agency. Dat laatste maakt niet uit, zeggen bureaueigenaren Britt Messing en Tess Scholten tegen Adformatie. Op de pagina kan ook een blog verschijnen over een content creator die zelfstandig werkt of bij een ander bureau is aangesloten, mits de persoon daar zelf mee instemt.
Cultuurverschuivingen
Op de pagina staan tot dusver ook blogs over het belang van een community en de populariteit van een ‘eras era’. Wie zijn wenkbrauwen fronst bij het lezen van dat laatste begrip, doet er volgens Messing en Scholten goed aan om de blog te lezen. ‘Trends op sociale media kunnen snel ontstaan, zeker onder Gen Z en Gen A (geboren tussen 2010 en 2025, red.). De hub vormt een brug tussen het 'waarom' van je merk en de cultuurverschuivingen die gedrag aansturen’.
Over For You Agency
Om de kennishub te leiden, heeft For You Agency per 1 november Silke Mulder aangenomen. Zij start als data & insights lead en werkte eerder bij online betaalbedrijf Mollie en online media monitoring-tool Meltwater.
For You Agency heeft circa 25 medewerkers en werkt voor klanten als Unilever, New York Pizza en Reebok.