Hibou heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Beide bureaus blijven voorlopig zelfstandig opereren. Na een verkenningsperiode en het opzetten van samenwerking zal besloten worden hoe beide verder worden geïntegreerd.
De bureaugroep komt onder leiding te staan van de nieuw aangetrokken managing director Sandra Hofstede. Zij was eerder onder andere eindverantwoordelijke bij online-marketingbureau MediaScience en management-consultancy Kirkman Company.
Paul Gremmen, de oprichter en eigenaar van Contenture, blijft vooralsnog aan zijn bureau verbonden, maar zal dit na de eerste fase van de integratie verlaten.
Nieuwe fase
Volgens Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, past de overname bij de fase waarin zijn bureau zich bevindt. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer een nieuwe fase in.’
Ook Contenture is volgens Paul Gremmen klaar voor de volgende stap. Met Hibou ontstaat er volgens hem ‘een krachtige combinatie van slimme communicatie en PR’.
Vergelijkbare visie
Beide oprichters benadrukken dat de bureaus ‘in de kern een vergelijkbare werkwijze en visie’ hebben, en elkaar goed aanvullen. Beide werken datagedreven, waarbij Hibou zich in grote lijnen meer op pr-campagnes, social media en influencers richt en Contenture gespecialiseerd is in het maken en meten van content.’
Rutten: ‘Contenture is aan de hand van Paul een gevestigd bureau met een fantastisch team geworden. De in huis-ontwikkelde methodiek voor data-analyse bewijst dat Contenture een bureau is waar innovatie centraal staat.’
Meer overnames?
Hibou en Contenture tellen samen 30 fte en ruim 70 opdrachtgevers. Matthijs Rutten zou graag naast de overname van Contenture ook nog willen uitbreiden met een pr-bureau, social- of influencermarketingbureauals dit de dienstverlening inhoudelijk kan verbreden en versterken.
Hibou is onderdeel van de MWM2-groep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!