Hammerfest verandert naam in Home vanwege neonazi-verwijzing

De nieuwe naam moet staan voor 'creating a more inclusive tomorrow'.

Hammerfest verandert naam in Home.

Hammerfest gaat vanaf vandaag door het leven als Home. Het Amsterdamse social first-bureau is erachter gekomen dat Hammerfest niet alleen wordt gebruikt als Noorse plaatsnaam, maar ook door de Hammerskins, een neonazistische organisatie. In de Verenigde Staten en Europa organiseert deze groep evenementen onder de naam Hammerfest.

Met de naamswijziging grijpt Hammerfest de gelegenheid aan om z'n missie onder de aandacht te brengen. Home moet staan voor 'creating a more inclusive tomorrow'. Baba Touré (ceo): 'Dit gedachtegoed staat haaks op waar de naam Hammerfest kennelijk nog meer om bekendstaat. We willen ons daar op deze manier volledig van distantiëren.'

Verandering

Touré vervolgt: 'Vanuit de genoemde missie geloven we dat individuen en organisaties altijd open moeten staan voor verandering en ontwikkeling. Alleen wanneer we dit allemáál doen, wordt de wereld volgens ons een betere plek. Dit is tevens het moment waarop wij vinden dat Hammerfest open moet staan voor verandering, hoe ingrijpend het ook is.'

Guy Lokhoff, executive creative director, vult aan: 'Home staat symbool voor een plek waar iedereen zich thuisvoelt: werknemers, klanten, partners en consumenten. Waar verschillende perspectieven samenkomen om te werken aan effectieve communicatie.'

Home (voorheen Hammerfest) is in 2014 opgericht door jeugdvrienden Baba Touré en Guy Lokhoff. Inmiddels telt het bureau veertig werknemers en ontving het recentelijk een B Corp-certificering. Het bureau werkt voor opdrachtgevers als Ikea, Zalando en Amnesty International.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie