Marketingcommunicatieveteraan Gert Koot start samen met Maxime de Jonge (tot voor kort KesselsKramer), het bureau HumanTales. Koot en De Jonge zeggen zich te specialiseren in cultuurgedreven merkstrategie. Koot: ‘We combineren onze expertise in marketingcommunicatie en inzichten uit de culturele antropologie. We ontcijferen culturen, creëren vervolgens relevante verhalen en campagnes waardoor merken en organisaties zich betekenisvol kunnen verbinden met hun doelgroepen.’
De initiatiefnemers signaleren dat technologie - zowel in data als in de manier van communiceren - steeds meer het uitgangspunt wordt. Koot: ‘Maar volgens het oude model van David Berlo (1960) weten we dat Cultuur een belangrijke rol speelt bij zowel de zender als de ontvanger van een gecodeerde en gedecodeerde boodschap. En toch lijkt het wel of we dat vergeten.’ Koot en De Jonge gooien de huidige kennis over (marketing)communicatie niet overboord, maar maken dus de combinatie met inzichten uit de wereld van antropologie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!