Zuid-Afrikaans bureau Flume Digital Marketing opent kantoor in Amsterdam

Volgens de oprichters is er in Zuid-Afrika 'een overvloed aan digital marketingtalent' - en dat kunnen we hier goed gebruiken.

Ruan Oosthuizen (l) en Janique Smeets.

Het Zuid-Afrikaanse bureau Flume Digital Marketing, met kantoren in Johannesburg en Kaapstad, breidt uit naar de Weesperstraat in Amsterdam. Het bureau wil hiermee een 'hub' creëren voor Europese klanten en markeert zodoende naar eigen zeggen een belangrijke stap in zijn internationale groeiplannen. 

Medeoprichter en ceo Ruan Oosthuizen heeft zich inmiddels in Amsterdam gevestigd en gaat samen met account director Janique Smeets leiding geven aan het Europese team van het bureau. Smeets werkte hiervoor jarenlang bij het Utrechtse bureau INTK. 

Schaars talent

Oosthuizen: 'In de digitale industrie hebben we het voorrecht om klanten over de hele wereld van dienst te kunnen zijn. Amsterdam is voor ons een interessante locatie, omdat we vanuit hier heel Europa kunnen bedienen. Waar hier talent schaars is, hebben we in Zuid-Afrika juist een overvloed aan talent op het gebied van digitale marketing. Daarnaast hebben we een gunstige prijs te bieden, dankzij de economische omstandigheden in Zuid-Afrika. Hiermee denken we echt waarde te kunnen toevoegen aan de Europese markt.'

Flume Digital Marketing, opgericht in 2013, is gespecialiseerd in SEO, data & analytics, web development, UX en CRM. Met een team van zo'n honderd mensen, verspreid over drie kantoren, bedient het bureau klanten als Toyota, Red Bull en Puma. 

Dat de Zuid-Afrikaanse markt interessant is voor Nederland, werd ook opgemerkt door headhunters Bob van Es en Sebastiaan van 't Hoff, die dit voorjaar South Africa's Best oprichtten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie