De Esprix Awards zijn woensdagavond uitgereikt in Felix Meritis te Amsterdam. Hak met 'Het helpende bord' (bureau DDB Unlimited, categorie Business concepts) en Apenkooi Events met 'Unmute us' (bureau Boomerang, categorie Small budget) wonnen goud, en daarnaast resp. brons en zilver. In totaal zijn er 28 prijzen uitgereikt.
Bij de Esprix wordt aantoonbaar resultaat net zo zwaar beoordeeld als het creatieve idee, ofwel 50% effectiviteit en 50% creativiteit. De jury wordt vertegenwoordig vanuit 'alle uithoeken van het vak', van marketeers tot producers en creatieven. Het bestuur wordt geleid door Jacqueline Smit en Jur Baart.
Bekijk hieronder alle winnaars op een rijtje.
Goud
Hak met Het Helpende Bord
DDB Unlimited, Waarmakers, Royal Goedewaagen, Creative Venue PR, HappyLife PR, Egotribe
Categorie Business Concepts
Apenkooi Events met Unmute Us
Boomerang, Part of Publicis Groupe
Categorie Small Budget
Zilver
Tony's Chocolonely met Een Sweet Solution voor ’n bittere realiteit
Tony’s Chocolonely
Categorie Business for good
Apenkooi Events met Unmute Us
Boomerang, Part of Publicis Groupe
Categorie Business for good
Jumbo Supermarkten met Good Vibes
Fama Volat
Categorie Business to Business & Employee Experience
Swapfiets met The Blue Tire
TDE
Categorie Consumer Services
Zeeman met Skeer
Persuade, Ganbaroo, Noah's Ark/Het Buro
Categorie Retail, etail & ecommerce
Brons
Local Heroes
Neew
Categorie Business concepts
Hak met Het Helpende Bord
DDB Unlimited, Waarmakers, Royal Goedewaagen, Creative Venue PR, HappyLife PR, Egotribe
Categorie Business for good
Nera Tanning met Zeology; a big bang for sustainable leather.
Bureau Loos
Categorie Business to Business & Employee Experience
Swapfiets met The Blue Tire
TDE
Categorie Business to consumer
Bol.com met De winkel van uitpakkers
Dept
Categorie Business to consumer
Dierenbescherming met Meer ruimte om te leven; beter!
Here
Categorie Charity & Not for profit
Sire met Kinderen in armoede
Borno5, Cake Film & Photography, De Wolven, Hammerfest, PanelWizard Direct, The Compound, Storyboard, Stroom, Massive Music, Loudness.io
Categorie Charity & not for profit
SNS met MonnieMasters
Alfred International, Vizeum
Categorie Consumer Services
Samsung Electronics Benelux met FastFrame
Cheil Amsterdam i.s.m. Mario Piepenbrink, Starcom, Pirke Productions, House of Sports, HvdM, Park Studio, Peter Hamelinck Photography
Categorie Durables
Royal Swinkels Family Brewer/Bavaria met Carnavalsvirus
Fama Volat
Categorie Fast moving
Heineken Nederland/Affligem met Maakt bier, genen oorlog
Alfred International, Dentsu
Categorie Fast moving
De Leescoalitie i.s.m. NBD Biblion met Readification: De verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla
2Basics, Ubisoft Benelux
Categorie Media, Entertainment & Communications
Samsung Electronics Benelux met FastFrame
Cheil Amsterdam i.s.m. Mario Piepenbrink, Starcom, Pirke Productions, House of Sports, HvdM, Park Studio, Peter Hamelinck Photography
Categorie Media, Entertainment & Communications
Bol.com met De winkel van uitpakkers
Dept
Categorie Retail, etail & ecommerce
Jumbo Supermarkten met Supporter van Superfans
Alfred International, UM Nederland, Vijf890, DPG-media, AD, Qmusic, RTL/Ad Alliance, Yune
Categorie Retail, etail & ecommerce
Royal Swinkels Family Brewers/Bavaria met Geluk zit in een klein broekje
Fama Volat
Categorie Sales promotions & Activations
Zeeman met Skeer
Persuade, Ganbaroo, Noah's Ark/Het Buro
Categorie Sales promotions & Activations
SNS met MonnieMasters
Alfred International, Vizeum
Categorie Sales promotions & Activations
Stichting Wereld Verbeteraars met Feelgood Vuurwerk
Wink, Better Together Agency, The X
Categorie Small Budget
Gemeente Eindhoven met Nudged by nose
Fama Volat
Categorie Small Budget
Blink met Zomerlezen
N=5
Categorie Small Budget
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!