DVJ Insights is de door de jury (zie helemaal onderaan) uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018, de hoofdprijs bij de jaarlijkse MOAwards. De jury zegt in haar motivatie dat DVJ met tientallen procenten groeit in medewerkers en in omzet. Maar die groei is volgens hen niet leidend. ‘Het is juist het gevolg van een tomeloze inzet.’
De jury stelt vast dat DVJ wil laten zien hoe mooi onderzoek is. Aan klanten, maar ook aan de eigen medewerkers. Bovendien bekijkt het bureau de zaken graag holistisch, zegt de jury: ‘Niet in de wat zweverige zin, maar juist om aan te duiden dat onderzoek gedijt bij samenhang, dat er veel meer waardevolle bronnen zijn dan data alleen en dat opbrengsten en inzichten van onderzoek gedeeld mogen worden. Daarnaast wil DVJ nadrukkelijk de wetenschap bij het werk betrekken.’
Conclusie
De jury concludeert: ‘DVJ Insights is een breed georiënteerd bureau dat voorop loopt. Maar voorop lopen is, net zoals groei, niet de drijvende factor of doorslaggevend voor de kwaliteit. Dat is bouwen aan kennis en inzicht, en op dat fundament komen tot toegevoegde waarde. Die ambitie maakt het bureau in alle opzichten waar.’
Hieronder alle winnaars en genomineerden per categorie op een rijtje.
Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018:
Winnaar:
- DVJ Insights
Genomineerden:
- Motivaction
- Netprofiler
Insights Professional van het jaar 2018 – bureauzijde:
Winnaar:
- Eltine van der Veer, Braingineers
Genomineerden:
- Margot Schuil, InSites Consulting
- Sandra van Vemden, MARE
Insights Professional van het jaar 2018 – bedrijfszijde:
Winaar:
- Daniëlle Koning, UWV
Genomineerden:
- Shirley van Stappershoef, Qmusic
- Marjolein Monkel, Travelbird
Young Talent van het jaar 2018:
Winnaar:
- Niels Bouwman, Kantar Millward Brown
Genomineerden:
- Iris Welvaart, DVJ Insights
- Jeroen Spetter, Ruigrok NetPanel
Digital & Webanalist van het jaar 2018:
Winnaar:
- André Scholten, zelfstandig
Genomineerden:
- Bas Kamphuis, Digital Power
- Stefan Koning, Mist Analytics
Insights Scientist van het jaar 2018: Digital Advertising:
Winnaar:
- Lara Lobschat
Genomineerden:
- Lisette de Vries, Store Support
- Hilde Voorveld, Universiteit van Amsterdam
Jury van de award Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018:
- Angelique de Reuver, Manager Consumer Insights bij Friesland Campina Branded Netherlands
- Jan Roekens, Hoofdredacteur Clou
- Wim van Liere, Manager Corporate MI Delta N.V.
- Hans Zijlstra, Director Customer Insight KLM Royal Dutch Airlines
- Paul Jansen, Marketing Research Manager Foot Locker Europe
- Barbara van Norden, Sanoma
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!