Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands ontwerpbureau Vruchtvlees wint European Design Award voor beste agency

Jaarlijks reikt European Design prijzen uit aan de beste designers van Europa. Vruchtvlees uit Den Haag ontvangt de prijs dit jaar in Oslo.
Miniatuurvoorbeeld
Vruchtvlees neemt in Olso de prijs in ontvangst
© Vruchtvlees
Miniatuurvoorbeeld
Vruchtvlees neemt in Olso de prijs in ontvangst
© Vruchtvlees

Roman Stikkelorum staat als wij hem een dag voor de uitreiking spreken, met gepakte koffers op het punt het vliegtuig in te springen. Hij is op weg naar Oslo waar hij samen met een delegatie van het bureau tijdens een grote gala-avond de European Design Award voor beste agency in ontvangst gaat nemen. Stikkelorum, strategic director van Vruchtvlees, reist alvast vooruit. Hij moet eerst nog een lezing geven.

related partner content for mobile comes here

Bizar

Hij geeft toe dat hij een tikje beduusd is door het nieuws van de overwinning. “Ik kan mijn hoofd er nog steeds niet helemaal omheen vouwen.” De European Design Awards is een Europese prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste designers van Europa.

De jury, vertelt Roman, bestaat uit journalisten van een veertiental toonaangevende, Europese designbladen. Als winnaar uit de bus rollen tussen de vele tientallen kanshebbers is volgens hem tamelijk bijzonder. “Er zijn bizar veel inzendingen.”

Lef

De jury werkt met een puntensysteem. De precieze criteria kan Stikkelorum niet noemen, maar hij vermoedt dat de uitverkiezing te danken is aan manier waarop Vruchtvlees de Dutch Design traditie digitaal weet te vertalen. “Dat minimalistische, innovatieve en kernachtige met een humoristische twist is iets wat ons kenmerkt.”

Het is niet de eerste keer dat een Nederlands bureau de prijs in de wacht sleept. Vorig jaar won Silo voor de tweede keer de award. “We zijn lekker bezig als Nederland.”, aldus Stikkelorum. De prijs is volgens hem een boost voor het vertrouwen in het bureau: “Dit is voor ons en onze klanten die het lef tonen met ons te willen werken, de kers op de taart.”

Internationaal

Hij hoopt dat Vruchtvlees, dat nu vooral voor Nederlandse en Belgische opdrachtgevers werkt, straks meer internationale cliënten in het portfolio mag verwelkomen. “De prijs zet ons letterlijk op een internationaal podium.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in