De Nederlandse en Belgische organisaties van dentsu worden in de loop van 2021 één Benelux-organisatie. Dat heeft dentsu internationaal besloten als gevolg van 'een strategische heroriëntatie'. Mark van Dijk, nu al ceo van dentsu in Nederland, krijgt de leiding over de nieuwe operatie.
De gedachte achter de fusie is dat alle klanten binnen de nieuwe organisatie op een geïntegreerde manier worden bediend en toegang krijgen tot de gehele Benelux infrastructuur. 'Dat betekent dat er meer competenties en talent beschikbaar zijn in de vakgebieden media, creatie en CXM', meldt dentsu.
Vorig jaar werd Dentsu Aegis Network kortweg dentsu. De business werd gestroomlijnd en het dienstenaanbod vereenvoudigd tot drie bedrijfsonderdelen: media, creatie en CXM. In december werd een herstructurering aangekondigd die dit jaar internationaal zesduizend banen kost. Of dat ook geldt voor Nederland en België wordt later dit jaar bekend.
Net als veel andere communicatieholdings had dentsu in 2020 een zwaar jaar. Het inkomen daalde met 11 procent, het nettoverlies ging van 633 miljoen in 2019 naar 1,25 miljard euro in 2020.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!