Dentsu Aegis Network (DAN) meldt over het tweede kwartaal een daling van het organische inkomen met 17,3 procent naar 169,5 miljoen dollar. Het bedrijfsresultaat daalde met 39 procent naar 37,5 miljoen dollar.
De APAC-regio met onder meer Australië, India en Thailand, presteerde het slechtst met een teruggang van meer dan 20 procent. Opvallend is dat de activiteiten van DAN in Zwitserland, Duitsland en Rusland groei zagen in het tweede kwartaal.
In april kondigde het Japans-Britse bedrijf onder meer aan dat werknemers 10 procent van hun salaris moesten inleveren.
Bescheiden verbetering
DAN verwacht dat de tweede helft van het jaar een bescheiden verbetering. De top van het bedrijf wil verder geen uitspraken doen, gezien de aanhoudende sombere vooruitzichten. ‘De impact van Covid-19 blijft zorgen voor een vertraging van de vraag naar diensten in de hele industrie. De timing en het niveau van herstel zullen naar verwachting per markt verschillen, maar de algemene macro-economische trend blijft onzeker.’
Voor 2021 heeft het concern een ‘versneld transformatieplan’ aangekondigd, waarover nog geen details bekend werden gemaakt.
In lijn met andere holdings
De dalingen zijn in lijn met cijfers van de andere grote communicatieholdings sinds Covid-19. Omnicom had de grootste daling in organische inkomen met 23 procent, DAN en Publicis zagen een min van 13 procent en IPG 9,9 procent. De grootste speler WPP komt op 27 augustus met cijfers naar buiten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!