Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP: einde aan salarisoffer senior management

Over het salaris van de top, inclusief ceo Mark Read, lopen nog gesprekken.
WPP
© 123RF
WPP
© 123RF

WPP maakt na drie maanden een einde aan het vrijwillige salarisoffer voor ongeveer drieduizend van zijn senior leidinggevenden. Over het salaris van de top, inclusief ceo Mark Read, lopen nog gesprekken.

related partner content for mobile comes here

De grootste communicatieholding ter wereld kondigde eind maart tijdelijke salarisverlagingen aan van tussen de 10 en 20 procent als onderdeel van een groot actieplan om de coronacrisis het hoofd te bieden. Dat moet dit jaar een besparing van omgerekend '800 à 900' miljoen euro opleveren. Bij WPP werken zo’n honderdduizend mensen wereldwijd.

Extra stap gezet

Verschillende WPP-bureaus hebben de loonsverlagingen gefaseerd in april doorgevoerd en de verlagingen werden per juli ook weer in fases afgebouwd.

WPP wil officieel geen commentaar geven. Volgens een bericht op Campaign zou het loonoffer nu worden teruggedraaid omdat het personeel een stap extra heeft gezet tijdens de lockdown om te helpen met kostenreducties.

Bij andere holdings als Publicis en Omnicom heeft het management eveneens per maart salaris ingeleverd, maar daar is nog geen sprake van terugdraaien van de maatregel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in