Coopr is als winnaar uit de bus gekomen van een pitch van International Workplace Group (IWG), de mondiale leverancier van flexibele werkplekken. Onder IWG vallen merken als Spaces, Regus en Open Office.
Coopr gaat aan de slag als het exclusieve pr- en communicatiebureau voor Nederland en België. Het ondersteunt IWG bij de uitrol van zijn communicatiestrategie, en moet de positie van IWG als een opinieleider in de wereld van werk versterken. Het bureau is al begonnen met de eerste activiteiten.
De twee Coopr-kantoren in Rotterdam en Antwerpen werken nauw samen met het mondiale communicatieteam van IWG in het VK. Simon Condon, eindverantwoordelijk voor communicatie bij IWG, was onder de indruk van de creativiteit en strategische inzichten van het bureau tijdens de pitch. Hij werkte eerder met Coopr samen aan Europese campagnes voor Netflix.
Dorien Cox, directeur van Coopr België, denkt dat beide partijen een sterkere reputatie kunnen opbouwen in de Benelux-markt, ook vanwege de marktontwikkeling: ‘De pandemie versnelde een trend die eigenlijk al een tijdje aan de gang was: we willen op een andere manier werken. Hybride werken is de toekomst en de oplossingen van IWG sluiten hier naadloos op aan.’
IWG werd dertig jaar geleden opgericht door ondernemer Mark Dixon. Het heeft als voorloper gezorgd voor vernieuwing van de traditionele werkomgeving en -tijden van organisaties en individuen. Het bezit merken als Spaces, Regus, Signature en HQ en heeft 3.500 gebouwen in 120 landen.
Vorige maand sloot IWG enkele van de grootste deals in zijn 31 jaar geschiedenis met Standard Chartered om zijn 95.000 werknemers toegang te bieden tot de centra van IWG, evenals wereldwijde lidmaatschapsovereenkomsten met Staples en Cisco.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!