Avrotros kiest voor strategisch bureau Here. De omroep maakt bekend dat het na de fusie de focus verlegt en de merkstrategie verder wil ontwikkelen samen met het bureau. Volgens omroep kent iedereen de programma’s van Avrotros, maar weet nog niet iedereen dat ze van Avrotros zijn. De aangegeven reden voor een aanpassing van de merkstrategie.
'Thuis voelen'
Eric Dekker, head of Marketing & communications bij Avrotros geeft aan dat er gekozen is voor Here vanwege het sterke strategische profiel van het bureau in het bouwen en bewaken van merken. ‘Juist nu hebben we met Avrotros een grote behoefte aan een partner die samen met ons vorm geeft aan hoe we het merk Avrotros verder naar buiten brengen.’
Avrotros noemt zichzelf ‘de omroep voor ons’ en zegt programma’s aan te bieden die mensen bij elkaar brengt en verbindt. Zo wil de omroep ervoor zorgen dat iedereen zich er ‘thuis kan voelen’ - ‘ook al zijn we allemaal anders’.
'Verbonden met de omroep'
Joram Helmer, strategy director bij Here vindt Avrotros één van de grootste omroepen en mooiste merken van Nederland, maar geeft aan dat er mogelijk een obstakel kan ontstaan in de toekomst: ‘Ongemerkt kijken en luisteren we er allemaal naar. En voor je het weet, roep je als Avrotros dat je voor iedereen bent. En allemansvrienden zijn zelden iemands echte vriend. Dat maakt het een zeer interessante strategische uitdaging. Avrotros is dan ook de omroep voor ons. En ‘ons’ staat voor een groep die zich al verbonden voelt met elkaar. Of je nu een gedeelde interesse hebt in kunst, klassiek of in Wie is de mol, bij Avrotros kun je dit delen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!