Accenture Interactive neemt Droga5 over

Droga5 is één van de meest gelauwerde creatieve bureaus.

Accenture neemt het creatieve bureau Droga5 over, een van ’s werelds meest gelouwerde creatieve bureaus. Het in New York gevestigde bureau gaat deel uitmaken van Accenture Interactive.

De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. 

De overname moet Accenture Interactive een marktpositie geven in creatie. Brian Whipple, internationale ceo Accenture Interactive, spreekt van een evolutie binnen de consultancyfirma. 'Het is een eer om met David Droga en zijn team te gaan werken om onze verdere ambitie, de juiste mix aan mogelijkheden voor de moderne marketeer, te bieden.'

David Droga richtte Droga5 op in 2006. Het creatieve bureau heeft meer dan 500 werknemers in New York en Londen. Het maakte veel bekroond werk voor onder meer Amazon Prime Video, Tourism Australia, The New York Times, IHOP en de Super Bowl-commercial voor Game of Thrones.

Het bureau is vele malen uitgeroepen tot Agency of the Year door onder meer Adweek en Advertising Age en tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity.

Onlangs werd bekend dat Accenture Interactive in Nederland Storm Digital heeft overgenomen.

 

 

Foto: Brian Whipple en David Droga

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie