ABN Amro heeft na een traject van zes maanden EssenceMediacom (onderdeel van GroupM) gekozen als partner voor de strategie, beheer, inkoop en data en analytics voor alle communicatiekanalen. De bank was de afgelopen jaren al klant bij EssenceMediacom voor een groot gedeelte van de mediastrategie en inkoop, maar had de wens voor een geïntegreerde strategie en een preferred partner die de gehele scope kan overzien.
'Al onze media-activiteiten bij één partner'
'We zien veel voordelen in het onderbrengen van al onze media-activiteiten bij één partner', zegt Margje Wammes, head of channels & media bij ABN Amro. 'Om die reden zijn we op zoek gegaan naar een mediabureau dat hiervoor de juiste expertise bezit. De visie van EssenceMediacom op geïntegreerd campagne voeren sluit goed aan bij de ambities en visie van ABN Amro. Dit gaat verder dan alleen mediastrategie en inkoop, maar ook over tooling en samenwerking. We kijken er naar uit om de samenwerking te verdiepen en te vernieuwen.'
Via eigen kanalen
Bij de keuze voor een geïntegreerde bureaupartner werd er gelet op de visie van het bureau, de kennis van de industrie, digitale expertise en geïntegreerde mediastrategie, -inkoop en services. Daarnaast werd er gevraagd een visie te geven op hoe ABN Amro klanten te benaderen via de eigen kanalen van de bank. Op deze vraag heeft EssenceMediacom een strategie gepresenteerd in samenwerking met zusterbureau VML, dat zich richt op brand experience, customer experience en commerce.
Tessa van der Starre, ceo EssenceMediacom: 'Ons team ontwikkelde een strategisch framework dat alle communicatiekanalen omvat, om meer impact te maken én de klantbeleving te verbeteren wat essentieel is in deze categorie.'
ABN Amro lanceerde afgelopen voorjaar de nieuwe positionering: ‘Voor ieder begin’ in samenwerking met Ace.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!