Merkstrategie / APRIL 9, 2024 12:06 Inspirerende les Slavernijmuseum: voor draagvlak is geen verdelend, maar een helend verhaal nodig Nationaal Slavernijmuseum is een toonbeeld voor het omgaan met maatschappelijke weerstand, stelt Paul Stamsnijder.
Reputatie & crisis / JANUARY 4, 2023 12:28 Wees zuinig met het woord crisis Afgelopen jaar werd het woord crisis zo snel, zo gemakkelijk en zo vaak clichématig gebruikt, dat het begrip is uitgehold.
Reputatie & crisis / MARCH 9, 2022 17:27 Oorlog in Oekraïne dwingt bedrijfsleven kleur te bekennen Merken kunnen op twee manieren reageren op Poetins agressie: pragmatisch of principieel. Hoe sta je aan de goede kant van de geschiedenis?
PR / OCTOBER 11, 2021 10:30 De aanklacht van Omtzigt tegen communicatie overheid is een karikatuur Politicus baseert zich op een vooroordeel: 'communicatie' is vooral bezig zijn met het verpakken van beleid, spinning en framing.
Campagnes / AUGUST 6, 2021 21:36 ABN Amro slaat door met campagne over seksleven van medewerkers Campagne is misschien interessant, maar vooral niet relevant. Dan word je weggehoond, betoogt Paul Stamsnijder.
Media / AUGUST 4, 2021 12:45 Sifan Hassan, de koningin van de wereld De optimist in mij zegt dat hardloopster Sifan Hassan ook het integratiedebat heeft gewonnen. Wat een topmens, schrijft Paul…
Reputatie & crisis / JULY 1, 2021 18:07 Sigrid Kaag heeft het monster dat tegen haar vecht zelf gecreëerd Met grote woorden over leiderschap sorteer je voor op gezichtsverlies.
PR / JUNE 23, 2021 14:37 Voetbalwereld heeft slechte reputatie bij morele issues, Uefa laat zien waarom Voetbal vraagt om spelers die kleur bekennen en een bond die niet wegduikt.
Reputatie & crisis / MAY 25, 2021 11:11 De struisvogelpolitiek van Ryan Air De reputatie van Ryanair is al niet best. De dienstmededeling over het handelen bij de gijzeling van Protasevitsj doet zeker geen goed.
Campagnes / MARCH 18, 2021 12:28 Hoe de eenvoud het deze verkiezingen van de inhoud won Campagnes rond leiderschap en minder rond boodschap waren de winnende, en dat is slimme marketing.