Gedragsverandering / MAY 19, 2020 17:15 Adverteren tijdens crisis? Kijk naar WOII Adverteerders en de Amerikaanse regering werkten tijdens WOII samen om reclame te maken voor producten die je niet eens kon kopen.
Reputatie & crisis / SEPTEMBER 30, 2019 13:45 Benoemt Albert Heijn een topvrouw, is het weer niet goed Column. Albert Heijns poging te emanciperen oogst kritiek. Terecht of ongeduldigde hysterie?
Campagnes / SEPTEMBER 16, 2019 17:26 Klaas Knot (DNB): 'Campagnes Heineken, Hema en KPN eerste tekenen recessie' Column. Nederlandse bewegingen lekker terug naar de basis. Toeval of niet?
Merkstrategie / AUGUST 25, 2019 21:33 Voor begenadigd marketeer Michel Schaeffer (1967-2019) was het niet snel goed genoeg Schaeffer schreef niet alleen ‘Het geheim van bol.com’, hij was het ook.
Customer Experience / AUGUST 22, 2019 18:47 Abo-demente Nederlanders collectief in pak genaaid Gemiddeld hebben we 16 abonnementen. Een tientje hier, een paar euro daar, dat ben je - samen met je inloggegevens - snel vergeten.
Diversiteit / JUNE 19, 2019 11:32 Aanrechtbank Wie grote stappen wil maken, laat zien dat stereotypering niet alleen de vrouw tekort doet, maar allereerst de CFO.
Digital transformation / MAY 15, 2019 13:49 #DOESLIEFTEGENDATA Wie voortaan bermbom of Semtex googlet, krijgt onmiddelijk #DOESLIEF voor z’n kiezen.
Data & Insights / APRIL 17, 2019 16:37 Reclamebureaus steengoed in het oplossen van het verkeerde probleem Winnaars in de hedendaagse marketinggame combineren harde marketingdata met emotionele inzichten.
Digital transformation / MARCH 5, 2019 16:38 Bezos’ dodelijke doos van Pandora We betreden het tijdperk van predictive marketing. En dat is slecht, heel slecht nieuws voor commoditized producten en merken.
Bureaus / FEBRUARY 11, 2019 13:47 Adverteerders met bindingsangst falen Adverteerders onderschatten het rendement van consistentie en wederkerigheid in een bureaurelatie.