Hi-tech audiomerk HarmanKardon lanceerde in december 2014 het Wireless HD Audio System, waarmee je makkelijk verschillende speakers aan elkaar kunt verbinden. A Friend of Mine ontwikkelde ter ondersteuning een levendige, muzikale campagne - met dezelfde kwaliteit als HarmanKardon's speakers. In 2015 won deze campagne een Digital Communication Award, in de categorie Online Competition.
In oktober lanceert de Adfo Groep de Adfo Shop: de eerste webshop die zich uitsluitend richt op de marketing- en communicatieprofessional.
Omdat de smartphone een belangrijke rol in het leven van de consument speelt, heeft Vodafone vorig jaar maart in samenwerking met Visa een nieuw product geïntroduceerd; de SmartPass, waarmee consumenten contactloos kunnen betalen.
ING is nu reeds 10 jaar hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Wat levert dat eigenlijk op? Deze week maakte ING bekend reeds tien jaar trotse hoofdsponsor van het Rijksmuseum te zijn. Ter gelegenheid van die verjaardag krijgen ING-klanten in de maand juni op vertoon van hun betaalpas bij de kassa tien euro korting op twee toegangskaarten. De eerste 500 bezoekers van het Rijksmuseum werden zelfs getrakteerd op taartjes om dit heugelijke feit te vieren.
GGZ Friesland startte een destigmatiseringscampagne om vooroordelen over mensen met een psychiatrische aandoening weg te nemen. En won er de Galjaardprijs 2015 mee. Een beschrijving van de case.
KNGF Geleidehonden is marktleider in het trainen, leveren en ondersteunen van geleidehonden voor blinden en andere hulpbehoevenden. De organisatie wil een nieuwe online strategie opzetten, die aansluit op de doelstellingen van zowel communicatie als fondsenwerving. Het online fondsenwervende platform ‘Adopteer een pup’ is hierbij het uitgangspunt.
Welk boek is het meest geschikt en volledig op het gebied van online marketing? Als marcom-docent sta je op dit moment wellicht op het punt om hier een beslissing over te nemen.
De Erasmus Universiteit Rotterdam staat in de top100 van ’s werelds beste universiteiten. Toch is de universiteit niet bij machte om zijn groeiambities waar te maken. Bescheidenheid en een tekortschietende profilering zijn de voornaamste oorzaken. Een eenduidig merkverhaal en een concrete onderwijsmarketingcampagne moeten daarin verandering brengen. Zo moet het aandeel internationale studenten tussen nu en 2018 stijgen van 10 naar 15 procent.