Nee, ik ben geen schoonmaakfetisjist, maar method schoonmaakproducten hebben iets magisch. Ze zorgen ervoor dat zelfs ik de neiging heb om een dweil op te pakken.
Het beoordelen van innovaties is een van de vaardigheden waar marketeers tegenwoordig bedreven in moeten zijn. Een nieuwe bril die je helpt om je eigen oordeel te vormen, is daarom altijd welkom.
KLM kondigde onlangs aan 5.000 piloten en (senior) pursers uit te gaan rusten met een iPad. De engelstalige kop van het persbericht luidde “KLM invests in customers and crew with iPad”. Na een gesprek met KLM wordt me duidelijk dat de customer journey voor mij in de komende periode niet schokkend verandert. De basis is echter gelegd voor een evolutie in dienstverlening richting personeel en reiziger. KLM toont daarbij aan gekozen te hebben voor praktische prestatie indicatoren op de korte termijn.
In een tijd dat we helemaal overspoeld worden slechte financiële resultaten, ontslagen en economische rampcijfers, lijkt dit bericht een beetje onwerkelijk. IKEA doneert namelijk 48 miljoen dollar (ruim 38 miljoen euro) extra aan de kinderrechtenorganisatie van de VN.
Het is vrijdagavond 23u54. Amper een uur na de overwinning van Nederland op Frankrijk met 4-1. ik krijg een mailtje van een van mijn hyves vrienden met als onderwerp "Wil je weten waarom Nederland gewonnen heeft?"