180 miljoen in 15 jaar
Deze donatie maakt IKEA tot de grootste zakelijke partner van Unicef. De geschiedenis van dit verbond begon in 2000 en zal tot en met 2015 doorgaan. Het totaalbedrag over deze hele periode komt met deze extra donatie op ruim180 miljoen dollar.
Bewuste keuze voor focus op India
Omdat IKEA zelf zeer actief is in India heeft men bewust gekozen om zich extra te focussen op deze regio. Het extra geld is bestemd voor hulpprogramma’s die zich richten op het verbeteren van de levensomstandigheden van tientallen miljoenen vrouwen en kinderen in een aantal van de meest achtergestelde gebieden van India.
IKEA Sociale Initiative
Sinds 2005 wordt de wereldwijde samenwerking tussen van IKEA met UNICEF, maar ook die met Save the Children, georganiseerd door de IKEA Sociale Initiative. Via deze stichting probeert de meulelgigant trouw te blijven aan haar eigen kernwaarden door te streven naar eenvoudige en kosteneffectieve investeringen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!