Alzheimer Nederland start maandag 4 juni de landelijke publiekscampagne ‘Herken dementie op tijd’.
De winnaars van de Grand Prix Bedrijfsbladen 2007 zijn bekend. TON en BZ Blad zijn als winnaars in de hoofdcategorieën beide onderscheiden met een Porseleinen Inktpot, de opvolger van de Zilveren Inktpot.
AD Utrechts Nieuwsblad, AD Amersfoortse Courant en RTV Utrecht gaan samenwerken op het gebied van burgerjournalistiek via de gezamenlijke website www.Unieuws.nl.
Mediaproducent IdtV lanceerde deze week de campagne Verleden van Nederland, waarin 2000 jaar Nederlandse geschiedenis multimediaal, nationaal, regionaal en lokaal wordt belicht.
In Amsterdam zijn muppies onderdeel geworden van guerrilla-actie. De reclameborden zijn beplakt met een sticker van het boek Guerilla Marketing boek dat eerder deze maand uitkwam.
Stroombedrijven gaan niet goed om met klachten van consumenten. Dat stelt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) op basis van een jaarlijks onderzoek. De toezichthouder bekijkt of tegen enkele stroombedrijven zal worden opgetreden.
Microsoft lanceert de 'surface computer'. Een computer met een scherm dat de vorm heeft van een tafelblad. De computer heeft een touchscreen, wat de muis en toetsenbord overbodig maakt.
De International Public Relations Association heeft dit jaar een recordaantal aanmeldingen ontvangen voor de Golden World Awards. Maar liefst 25 procent meer dan vorig jaar. De meeste deelnemers komen uit Engeland en Polen.
Amsterdam start het project ‘Welcome’. Met dit initiatief streeft de hoofdstad naar een gastvrijere houding van alle dienstverleners. Van kassajuffrouw tot taxichauffeur en van politieagent tot hoteldirecteur.
Per 1 juli is Hans Koeleman (44) benoemd tot directeur Corporate Communicatie bij KPN. Hij neemt de plaats in van Koenraad van Hasselt die eerder te kennen gegeven heeft zijn loopbaan buiten KPN te willen voortzetten.
NVPI Interactief, de brancheorganisatie van de Nederlandse gamesindustrie lanceert de campagne Vitamine G: Gamen is Goed! Deze moet de positieve effecten van gamen meer bekendheid geven.
Buitenlandse media hebben veel aandacht voor de opmerkelijke donorshow die BNN vrijdagavond rechtstreeks uitzendt. Veel kranten en audiovisuele media berichten er over.
Nina Brink, voormalig topvrouw van World Online, legt na jaren van procederen de ruzie met haar pr-adviseur Pauk Kok bij.
De drie genomineerden voor The European Communication Award zijn Jean-Claude Juncker, premier van Luxemburg, Cecilia Malmström, EU-minister voor Zweden en Michel Platini, president van UEFA.
De websites www.stapindestal.nl en www.varkensinzicht.nl misleiden consumenten en zijn niet representatief voor de moderne varkenshouderij in Nederland. Dat staat in een uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Bokito is meer dan een gorilla die vorige week uitbrak uit Diergaarde Blijdorp, het is nu ook een merk geworden. Maandag is Bokito door Bryan Carlo Pengel uit Den Haag als merknaam gedeponeerd. Dat maakte merkenbureau Shield Mark vandaag bekend.
The Holmes Report heeft Text 100 Public Relations uitgeroepen tot het beste New Media Agency of the Year.
Adjiedj Bakas, directeur van Dexter Communicatie, is genomineerd voor Trendwatcher van het jaar. Het trendtijdschrift eYe maakte vandaag de in totaal vijf genomideerden bekend.
Nederland wordt stiller. Althans, als het aan de ministeries van Verkeer en Waterstaat en van Vrom ligt. Zij starten vanaf 30 mei de campagne 'Het wordt de helft stiller op de weg'. De campagne stimuleert het rijden op stille banden.
Ziekenhuizen beginnen vandaag een campagne om aandacht te vestigen op de positieve dingen die er gebeuren.