Overslaan en naar de inhoud gaan

Zondagomzet supermarkten stijgt van 3,5 naar 4,2 procent

Steeds meer Nederlanders doen op zondag boodschappen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De zondag is steeds belangrijker voor supermarkten. Ruim twee derde van de huishoudens (67,5 procent) maakte afgelopen jaar gebruik van de zondagsopenstelling van supermarkten, tegen 62,6 procent in 2014. Dat blijkt uit onderzoek waarvan GfK de resultaten vrijdag heeft gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

De zondagse omzet was in 2015 goed voor 4,2 procent van de totale supermarktomzet, tegen 3,5 procent een jaar eerder. Sinds 2008 zit dat aandeel in de lift, en loopt het belang van de vrijdag en zaterdag gestaag terug. Die twee dagen zijn samen wel nog altijd goed voor 42,6 procent van de totale verkopen.

Jonge alleenstaanden en tweeverdieners gaan het vaakst op zondag naar de supermarkt, gepensioneerden stukken minder. Ook geografisch zijn er grote verschillen. In het westen en zuiden van het land heeft de zondag een veel groter aandeel in de totale omzet dan in het noorden en oosten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in