Overslaan en naar de inhoud gaan

Vuurwerkcampagne vooral gevoerd via internet

De fictieve Chinese vuurwerkmaker Li-Kung Lee gaat jongeren namens de Stichting Consument en Veiligheid rond de jaarwisseling wijzen op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne ging maandag jl. van start met de lancering van de website .

related partner content for mobile comes here

De stichting voert de campagne dit jaar in eerste instantie alleen via internet. Zij denkt jongeren beter te kunnen bereiken op internet dan via de televisie. De filmpjes worden gepromoot via jongerensites als sugababes.nl en superdudes.nl. De Chinese vuurwerkfabrikant heeft ook een eigen profiel op het virtuele vriendennetwerk Hyves. De stichting hoopt dat jongeren de filmpjes massaal aan elkaar doorsturen, net zoals met andere ludieke clipjes op internet gebeurt.

Uit een steekproef onder jongeren blijkt dat deze groep weinig besef heeft van de gevaren van vuurwerk. Twee op de drie verzwaren een fles van waaruit een vuurpijl wordt afgestoken niet met zand of water. De helft van de jongeren let er niet op of het vuurwerk stabiel is neergezet, neemt onvoldoende afstand en is zich nog steeds niet bewust dat vuurwerk uit de hand afsteken de meeste ernstige letsels veroorzaakt. Vandaar deze campagne.

In principe is deze vuurwerkcampagne de laatste die Consument en Veiligheid organiseert. De overheid heeft aangekondigd de financiering ervan te stoppen. “We hebben hier nog gesprekken over met het ministerie van VROM. De doorgang hangt af van het aantal vuurwerkslachtoffers. De afgelopen jaren is dat aantal gedaald. Bij meer vuurwerkslachtoffers is de kans groter dat de overheid de campagne wel financiert,”? aldus een woordvoerder van de stichting. De vuurwerkcampagne sluit af op de laatste drie dagen van het jaar met spotjes op de muziekzender MTV. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in