Vuurwerkcampagne vooral gevoerd via internet
De campagne ging maandag jl. van start met de lancering van de website
www.chinesefireworks.cn.
De stichting voert de campagne dit jaar in eerste instantie alleen via internet. Zij denkt jongeren beter te kunnen bereiken op internet dan via de televisie. De filmpjes worden gepromoot via jongerensites als sugababes.nl en superdudes.nl. De Chinese vuurwerkfabrikant heeft ook een eigen profiel op het virtuele vriendennetwerk Hyves. De stichting hoopt dat jongeren de filmpjes massaal aan elkaar doorsturen, net zoals met andere ludieke clipjes op internet gebeurt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit een steekproef onder jongeren blijkt dat deze groep weinig besef heeft van de gevaren van vuurwerk. Twee op de drie verzwaren een fles van waaruit een vuurpijl wordt afgestoken niet met zand of water. De helft van de jongeren let er niet op of het vuurwerk stabiel is neergezet, neemt onvoldoende afstand en is zich nog steeds niet bewust dat vuurwerk uit de hand afsteken de meeste ernstige letsels veroorzaakt. Vandaar deze campagne.
In principe is deze vuurwerkcampagne de laatste die Consument en Veiligheid organiseert. De overheid heeft aangekondigd de financiering ervan te stoppen. “We hebben hier nog gesprekken over met het ministerie van VROM. De doorgang hangt af van het aantal vuurwerkslachtoffers. De afgelopen jaren is dat aantal gedaald. Bij meer vuurwerkslachtoffers is de kans groter dat de overheid de campagne wel financiert,”? aldus een woordvoerder van de stichting. De vuurwerkcampagne sluit af op de laatste drie dagen van het jaar met spotjes op de muziekzender MTV. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid