Volvo vult digitaal billboard met Facebookfans


Automerk Volvo spot de komende twee weken nieuwe Facebookfans op een levensgroot digitaal billboard langs de snelweg.
De outdoor/Facebook actie is ontwikkeld door Euro RSCG 4D en maakt onderdeel uit van de landelijke introductiecampagne voor de V40: ‘It’s You!’.
Het billboard is te vinden langs de A13, ter hoogte van Delft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEuro RSCG 4D verwacht dat er de komende 2 weken zo’n 2 miljoen mensen langs het billboard zullen rijden. Mensen die op het billboard willen komen, melden zich aan via een Facebook-applicatie, en binnen enkele momenten hebben ze dan hun moment of fame.
Met behulp van een camera die op het billboard gericht staat, is op Facebook live te zien hoe de foto en de naam van de deelnemer op het billboard verschijnen. Na deelname verschijnt er de foto van het gepersonaliseerde billboard op de timeline van de deelnemers.
De actie loopt t/m zondag 16 september. Alle deelnemers maken ook kans op een ritje in een Volvo V40, op het racecircuit.
Rob Verstegen, socialemediamanager bij Volvo Cars Nederland, legt de keuze uit: ‘Bij Volvo zetten we niet zozeer de auto, maar vooral de bestuurder centraal: 'It's You!'. Ook de socialemediastrategie die we sinds begin dit jaar actief uitrollen, is geënt op dit principe. Via Facebook geven we onze fans telkens een spreekwoordelijke ‘vonk’ die nodig is om het gesprek op gang te brengen en vooral, om met elkaar in gesprek te gaan. De ene keer via een kleine sympathieke prikkel. De andere keer met een grotere campagne zoals nu het Volvo V40 Facebook billboard, of bijvoorbeeld de ‘Volvo Likes You’ actie van een tijdje terug.’
Mediabureau is Mindshare, het digitale billboard komt van Interbest.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid