Volgend jaar meer Ster-reclame


Dat zegt Arian Buurman, directeur van de Ster in het Nederlands Dagblad. In de nieuwe mediabegroting is opgenomen dat de PO 10 procent van de zendtijd op televisie mag besteden aan reclame. Nu is dat nog 6,5 procent.
Staatssecretaris Medy van der Laan van Media meent dat de kijker weinig zal merken van meer reclame op tv, maar Buurman spreekt dat tegen. ‘Dat is onwaarschijnlijk, omdat die blokken weinig geld opleveren. We kijken hoe we 's avonds meer reclame kunnen uitzenden, dat levert wel wat op. Die mogelijkheden zijn beperkt, omdat de blokken al aardig vol zitten, maar die worden dus langer.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHoeveel langer de blokken worden, bekijkt de Ster de komende weken samen met de omroepen. De publieke omroep mag op tv maximaal twaalf minuten per uur reclame uitzenden. Buurman verwacht dat er blokken van zeven tot acht minuten ontstaan.
Bron: Nederlands Dagblad via Medialog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid