Overslaan en naar de inhoud gaan

Van fake ad tot fout product: Energy Noodles

Vorig jaar maakte Khanna\Reidinga samen met Andre Maat een fake ad voor Boss Noodles. Met het geld van deze ad lanceerden ze daadwerkelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fake ad voor Boss Noodles 'How to Eat Noodles Like a Boss' werd meer dan drie miljoen keer bekeken en werd op tv uitgezonden in de VS en UK.

related partner content for mobile comes here

Het geld wat verdiend werd met deze film werd geïnvesteerd om Energy Noodles te lanceren - een prestatiebevorderende noodle-snack met onverwachte 'rock-hard side effects'. De Energy Noodles werden daadwerkelijk gemaakt om op eBay te verkopen maar het ging de makers om iets heel anders. Zij wilden het slechtste product dat je maar kon bedenken maken. Een noodle-snack die energie zou geven leek hen hiervoor perfect. Een energy brand is volgens de makers niet compleet zonder hier een sport aan te koppelen, dus werd er naast het verschrikkelijkste product ook gezocht naar de verschrikkelijkste sport. Welke sport is er nou erger om je als merk aan te linken dan wielrennen? Dat was het idee: een samenvoeging van alle slechte ideeën bij elkaar.

ENERGY NOODLES - Totally Legal Commercial

Digital Creative agency Cartelle maakte een flash-website die het campagnefilmpje ondersteunt: .

Er wordt ondertussen gewerkt aan een deel drie van dit noodle-verhaal.

Credits:

Director: Andre Maat
Creative Director: Hesling Reidinga
Agency: Khanna \ Reidinga
Production Manager: Philip Fountain
Production Supervisor: Ralph de Haan
DOP: Coen Stroeve
Graphic Design: Rutger Paulusse
Editor: Amber Hooijmans
Art Department: Goof Vermeulen
Copywriter: Christopher McIntosh
Project Manager: Gemma Trounce

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in