Traditionele media nog steeds populair bij jongeren


Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd onderzoek van KLO onder 520 jongeren tussen de 15 en 34 jaar.
De respondenten geven internet een 7,8 als rapportcijfer. Dat is daarmee het populairste medium, vóór radio en tv.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTeletekst kreeg een 5,9 als waardering en is daarmee het minst populair. Voor nieuws en ontspanning wenden jongeren zich het meest tot tv.
Internet wordt het vaakst gebruikt als het gaat om het verkrijgen van algemene informatie. Jongeren blijven via de radio op de hoogte van nieuwe muziek.
Ondanks dat jongeren alle communicatiemiddelen positief waarderen, is een echt gesprek nog steeds het belangrijkste.
Het 'ouderwetse' gesprek krijgt een 8,6 als rapportcijfer. E-mailen en telefoneren volgen met een 8,1. MSN (kletsen via de computer) is met name populair onder de scholieren en krijgt een waardering van 7,1.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid