Overslaan en naar de inhoud gaan

Traditionele media nog steeds populair bij jongeren

Jongeren waarderen internet het best, maar de traditionele media als radio en televisie zijn ook nog steeds populair.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd onderzoek van KLO onder 520 jongeren tussen de 15 en 34 jaar.

related partner content for mobile comes here

De respondenten geven internet een 7,8 als rapportcijfer. Dat is daarmee het populairste medium, vóór radio en tv.

Teletekst kreeg een 5,9 als waardering en is daarmee het minst populair. Voor nieuws en ontspanning wenden jongeren zich het meest tot tv.

Internet wordt het vaakst gebruikt als het gaat om het verkrijgen van algemene informatie. Jongeren blijven via de radio op de hoogte van nieuwe muziek.
Ondanks dat jongeren alle communicatiemiddelen positief waarderen, is een echt gesprek nog steeds het belangrijkste.

Het 'ouderwetse' gesprek krijgt een 8,6 als rapportcijfer. E-mailen en telefoneren volgen met een 8,1. MSN (kletsen via de computer) is met name populair onder de scholieren en krijgt een waardering van 7,1.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in