Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster en SpotX zetten volgende stap in programmatic tv met realtime reclame op NPO Start

NPO fors meer gaat investeren in online en on demand en Ster wil online meer reclame-inkomsten genereren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ster biedt daarom vanaf vandaag de verkoop aan van realtime pre-rolls in de connected tv (CTV) omgeving van NPO Start, het vernieuwde on demand platform van NPO (zie de campagne hier). De samenwerking met video ad serving platform SpotX is verder uitgebreid.
 

related partner content for mobile comes here

Gerichte reclame


Ster wil volgens algemeen directeur Frank Volmer 'anticiperen op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht mogelijk relevante commercials aan de consument te tonen'. 'Door het openstellen van de CTV-inventory van NPO Start spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via het SpotX-platform.'

Het aantal huishoudens met internettoegang op de tv is afgelopen half jaar met 14 procent gestegen tot 42 procent. In dit tempo heeft in 2018 meer dan de helft van de huishoudens CTV en kunnen ‘over-the-top’-diensten concurreren met het aanbod van de tv-netwerken.

Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux & Nordics: 'In onze optiek is het openstellen van de CTV-inventory een belangrijke stap voor Nederland richting de toekomst van programmatic tv met minder storende reclames in kortere blokken. Iets wat naadloos aansluit bij onze roadmap om in 2018 ook live-tv programmatic te ontsluiten.'


Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux & Nordics: 'In onze optiek is het openstellen van de CTV-inventory een belangrijke stap voor Nederland richting de toekomst van programmatic tv met minder storende reclames in kortere blokken. Iets wat naadloos aansluit bij onze roadmap om in 2018 ook live-tv programmatic te ontsluiten.'


 
Jumbo eerste adverteerder


Jumbo Supermarkten heeft de primeur met zijn campagne. 'In nauwe samenwerking met ons mediabureau UM, Ster en SpotX zet Jumbo deze stap om het bereik van onze campagne te vergroten en learnings op te doen met dit soort media-innovaties', legt Wim Junte, marketingdirecteur a.i. van Jumbo, uit. 
 

, marketingdirecteur a.i. van Jumbo, uit. 


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in