Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: Mobiel adverteren ondervindt nauwelijks hinder van recessie

De huidige recessie zal de verschuiving van traditionele media naar online media nauwelijks vertragen. Mobiel adverteren groeit nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We op MarketingOnline.nl. Volgens de onderzoekers duurt het nog twee jaar voordat bedrijven mobiel adverteren volwaardig meenemen in hun marketingmix. Het bedrag dat adverteerders besteden aan mobiel internet neemt de komende vier jaar in Nederland met gemiddeld 38,9 procent per jaar toe, naar 145 miljoen euro in 2012, zo verwacht PwC.

related partner content for mobile comes here

Volgens Erik Klein Nagelvoort, verantwoordelijk partner voor de telecomsector bij PwC, leent mobiel adverteren zich goed voor een effectief doelgroepbereik. Nu er bovendien goede mobiele toestellen zijn, er aan content geen gebrek is en mobiel internet sneller en goedkoper wordt (PwC noemt dit de 4 drivers voor mobiel adverteren), lijkt weinig de acceptatie van mobiel adverteren in de weg te staan.

Volgens PwC heeft mobiel adverteren een veel hogere conversieratio dan reguliere internetcampagnes. Daarnaast kunnen adverteerders profiteren van het nieuwe karakter van dit medium: ben je de eerste, dan word je vaak gezien als innovatief. Personeel werven wordt in dat geval wellicht makkelijker.

Natuurlijk kun je afvragen of consumenten zitten te wachten op dit soort commerciële boodschappen op je mobiel. Onderzoeken laten een wisselend beeld zien. Volgens PwC zullen adverteerders dan ook fikse meerwaarde moeten bieden, oftewel een evidente aanbieding aan een consument die hierom heeft gevraagd.

Klein Nagelvoort ziet potentie in mobiele campagnes in combinatie met plaatsbepaling. ‘Daarbij ontvangt de consument tijdens het winkelen sms-berichten met winkelaanbiedingen binnen hun interessegebied. Dit inzicht zal een belangrijke groeimotor voor mobiel adverteren zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in