PwC: Mobiel adverteren ondervindt nauwelijks hinder van recessie


We kondigden het rapport eerder aan op MarketingOnline.nl. Volgens de onderzoekers duurt het nog twee jaar voordat bedrijven mobiel adverteren volwaardig meenemen in hun marketingmix. Het bedrag dat adverteerders besteden aan mobiel internet neemt de komende vier jaar in Nederland met gemiddeld 38,9 procent per jaar toe, naar 145 miljoen euro in 2012, zo verwacht PwC.
Volgens Erik Klein Nagelvoort, verantwoordelijk partner voor de telecomsector bij PwC, leent mobiel adverteren zich goed voor een effectief doelgroepbereik. Nu er bovendien goede mobiele toestellen zijn, er aan content geen gebrek is en mobiel internet sneller en goedkoper wordt (PwC noemt dit de 4 drivers voor mobiel adverteren), lijkt weinig de acceptatie van mobiel adverteren in de weg te staan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens PwC heeft mobiel adverteren een veel hogere conversieratio dan reguliere internetcampagnes. Daarnaast kunnen adverteerders profiteren van het nieuwe karakter van dit medium: ben je de eerste, dan word je vaak gezien als innovatief. Personeel werven wordt in dat geval wellicht makkelijker.
Natuurlijk kun je afvragen of consumenten zitten te wachten op dit soort commerciële boodschappen op je mobiel. Onderzoeken laten een wisselend beeld zien. Volgens PwC zullen adverteerders dan ook fikse meerwaarde moeten bieden, oftewel een evidente aanbieding aan een consument die hierom heeft gevraagd.
Klein Nagelvoort ziet potentie in mobiele campagnes in combinatie met plaatsbepaling. ‘Daarbij ontvangt de consument tijdens het winkelen sms-berichten met winkelaanbiedingen binnen hun interessegebied. Dit inzicht zal een belangrijke groeimotor voor mobiel adverteren zijn.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid