PvdA: budget PO omhoog


Dat staat in het concept verkiezingsprogramma van de partij. De PvdA spreekt niet meer van een reclamevrije PO, een standpunt dat de VVD ook al eerder had laten vallen. De omroep moet een brede doelgroep bereiken waarbij de Raad van Bestuur concessies per net uitgeeft. Omroepverenigingen en andere maatschappelijke partijen kunnen gezamenlijk zo'n concessie verwerven en worden daarmee verantwoordelijk voor de programma’s en programmering van de zender. ‘Momenteel bereikt de publieke zender te weinig mensen, en al helemaal weinig van haar eigen benoemde doelgroepen. Dat moet dus anders’, staat te lezen in het concept.
Kwaliteit, pluriformiteit, maatschappelijke actualiteit en onafhankelijkheid vormen de pijlers van de hoofdopdracht aan de publieke omroep. De PvdA wil dat de PO ‘een ontmoetingsplaats creëert voor alle burgers voor het stimuleren van burgerschap en het versterken van de sociale cohesie’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Medialog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid