Overslaan en naar de inhoud gaan

Betere voorlichting aan consument

Volgende maand gaat de ConsuWijzer officieel van start, die moet bijdragen aan betere voorlichting aan consumenten over hun rechten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ConsuWijzer is een centraal informatieloket, dat is opgericht op initiatief van de toezichthouders van het ministerie van Economische Zaken: de nieuwe Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit en de Opta, de toezichthouder van de telecombedrijven. De bestaande consumentenwebsite Staiksterk.nl zal daarin opgaan. Bovendien worden afspraken gemaakt over samenwerking met andere organisaties, zoals de Autoriteit Financiële Markten, de Voedsel en Waren Autoriteit, de Consumentenbond, de Stichting Reclame Code Commissie, de Stichting Ombudsman, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken en de Nederlandse Zorgautoriteit in oprichting.

related partner content for mobile comes here

Uitgangspunt van het kabinet is dat bedrijfsleven en consumenten zoveel mogelijk in overleg regelen hoe ze met klachten van consumenten omgaan en dat wetgeving als een stok achter de deur werkt, als ze daar onvoldoende in slagen. Daartoe zijn al in veel bedrijfstakken geschillencommissies opgericht. Het is de bedoeling dat dat in het hele bedrijfsleven gebeurt. Het kabinet wil wildgroei voorkomen door te bevorderen dat daarbij zo veel mogelijk wordt aangesloten op reeds bestaande geschillencommissies of op de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in