Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranjeruzie slechts voor weinigen interessant

Voor de overgrote meerderheid van de Nederlanders (81%) is het nieuws rondom de ruzie tussen prinses Margarita en haar familie niet bijster…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer 90% vindt dat de media teveel aandacht aan de ruzie besteden. Andere ontwikkelingen in de wereld, zoals de mogelijke oorlog in Irak en de vogelpest, vinden de meeste Nederlanders veel belangrijker nieuws. Slechts 19% van de Nederlanders volgt intensief het nieuws omtrent de ruzie tussen prinses Margarita en haar familie. Overigens blijft deze groep vrijwel constant door de weken heen. Het zijn met name de senioren die op de hoogte willen blijven van alle perikelen rondom het koningshuis: bijna de helft van de 65-plussers volgt de ruzie via de media

related partner content for mobile comes here

De ruzie tussen prinses Margarita en haar familie wordt absoluut niet smeuïg gevonden. Met de stelling 'Ik vind de ruzie wel smeuïg' is slechts 19% van de Nederlanders het eens (onder hen opvallend veel personen uit de lagere inkomens groepen). Slechts 13% geeft prinses Margarita gelijk dat ze zo openlijk naar buiten treedt.

Zeven van de tien Nederlanders vinden de ruzie een persoonlijke zaak waar de politiek zich buiten moet houden. Over de rol die Premier Balkenende in het geheel vervuld, zijn de meningen verdeeld: de ene helft van de Nederlanders vindt dat de premier correct handelt in deze affaire; de andere helft vindt van niet of heeft zo zijn twijfels.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in