Stap klaagt over reclame 55 horecabedrijven


De betrokken horecabedrijven bieden via internet arrangementen aan voor groepen bezoekers waarbij tegen een vast tarief onbeperkt alcoholhoudende dranken worden geschonken. Vorige week kwamen enkele horecaondernemers in Tilburg in opspraak omdat zij reclame maakten voor extra lage prijzen en het onbeperkt schenken van bier tegen een vast tarief.
Stap wijst erop dat stimuleren van onbeperkt drinken indruist tegen de reclamecode en tegen regels van Horeca Nederland en het maken van reclame voor onbeperkt of vrij schenken en drinken tegen een vast tarief in strijd is met de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank. Dat is, meldt Stap, komen vast te staan nu vorige maand de Reclame Code Commissie een klacht van Stap tegen een advertentie van een horecaondernemer uit Oud-Beijerland heeft toegewezen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftStap heeft Koninklijk Horeca Nederland (KHN) medio 2002 schriftelijk op de hoogte gesteld van deze ongeoorloofde vormen van alcoholreclame. Omdat Stap de indruk heeft dat de situatie sinds vorig jaar niet is verbeterd, heeft zij twee weken geleden bij de Reclame Code Commissie de 55 klachten ingediend tegen het adverteren voor onbeperkt schenken tegen een vast tarief. In 2002 zijn 20 klachten tegen advertenties van horecaondernemers door de Reclame Code Commissie gehonoreerd. In 2003 zijn dat er inmiddels 5. Er zijn 61 klachten in behandeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid