Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse managers meest content over klanttevredenheid

Steken Nederlandse marketing managers en commercieel directeuren hun kop in het zand, of zijn wij Nederlandse consumenten werkelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van CRM-leverancier Chordiant en one-to-one goeroe Don Peppers blijkt dat Duitse commercieel managers in vergelijking tot hun Nederlandse en Britse collega’s verreweg het meest ontevreden zijn over de mate klanttevredenheid. 63 Procent van de Duitse respondenten geeft aan dat ze de klanttevredenheid laag vinden. Dit percentage is bij Britten en Nederlanders te verwaarlozen. Nederlanders zijn het meest tevreden over hun klanttevredenheidsscores: 45 procent vindt deze hoog, 8 procent zelfs uitstekend. De Britten houden het vooral op gemiddeld (45 procent). De steekproef bestaat uit 171 beslissers op CRM-gebied van grote b-to-c bedrijven.

related partner content for mobile comes here

De grap is dat deze antwoorden weinig zeggen over de werkelijke mate van klanttevredenheid, het zegt alleen iets over de perceptie van commercieel verantwoordelijken. Kan het zijn dat Nederlandse managers hun kop in het zand steken? Of zijn Nederlandse bedrijven werkelijk veel klantvriendelijker? Wij zijn benieuwd hoeveel bedrijven periodiek de tevredenheid bij hun klanten meten, en hoeveel commercieel directeuren regelmatig hun neus om de hoek van het call center steken en eens met een agent praten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in