Overslaan en naar de inhoud gaan

De Lotto voor RCC gedaagd door niet-miljonairs

Vier klagers hebben aan de bel getrokken bij bij de Reclame Code Commissie naar aanleiding van de nieuwe campagne van de Lotto.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De payoff: ‘De Lotto: het grootste risico om miljonair te worden’ stuit het viertal tegen de borst. Volgens een woordvoerder van de Reclame Code Commissie komen de klachten er globaal op neer dat nu sinds kort een extra

related partner content for mobile comes here

kleur aan het spel is toegevoegd, er statistisch minder kans bestaat om de jackpot te winnen dan vroeger. De Lotto laat bij monde van Fineke Hoens weten, dat de klachten in behandeling zijn en wil nog geen commentaar geven.

Result DDB, verantwoordelijk voor de campagne-uitingen, is verbaasd. Accountdirector Sjef Wolters: "De Lotto is eerder aan de voorzichtige, dan aan de cowboy-achtig/optimistische kant en heeft een speciale afdeling, die

dat soort dingen precies berekent. De statistische kans om vaker te winnen dan bij andere loterijen, ligt alleen al in het feit dat de Lotto wekelijks in plaats van maandelijks gespeeld wordt." De zitting van de Reclame Code Commissie is op 26 juli, de uitspraak volgt enkele weken later.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in