Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote Marketing Enquête: marketeers missen inzicht in werking website

Marketeers liggen wakker van internet, maar weten nog steeds niet wat hun eigen site nu oplevert. Acht op de tien Nederlandse marketeers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 60 procent van alle ondervraagde marketeers zegt dat de eigen organisatie nog steeds te weinig doet aan internet. Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête, die door Trendbox onder 252 marketeers is uitgevoerd en in het zomernummer van het Tijdschrift voor Marketing wordt gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Internet heeft een groot effect op het leven van de marketeer. Hij krijgt gemiddeld 18 e-mails per dag, die hij in negen van de tien gevallen ook zelf opent. Een op de vijf marketeers overweegt binnenkort over te stappen naar een beginnend internetbedrijf. De mogelijkheid om aandelen te verwerven is de belangrijke motivator. Tweederde van de Nederlandse marketeers is het afgelopen jaar al minstens één keer door de headhunter benaderd. 28 procent zelfs meer dan drie keer.

Ook belangrijk is dat merksanering hoog op het lijstje staat. Unilever mag dan wel de aandacht getrokken hebben met de plannen om 1.200 van de 1.600 merken te saneren, menig marketeer zit op dezelfde lijn. Het blijkt dat een op de vier marketeers denkt dat er ook binnen zijn organisatie te veel merken bestaan en dat sanering noodzakelijk is. Bij de bedrijven met meer dan 100 werknemers vindt zelfs 35 procent dat er de komende tijd merken moeten sneuvelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in