Overslaan en naar de inhoud gaan

Online merken vaak te snel

Merken die online gaan, lappen vaak hun eigen tradities aan de laars. Niet doen, want ook in de virtuele wereld moet een merk met zorg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet is een snel, flitsend en eigentijds medium. Veel Duitse merkfabrikanten kunnen de verleiding niet weerstaan om daar gebruik van te maken. Zo zijn op de site van strakke beats te horen en is er bij Persil een ludieke restaurantgids met als leidraad: waar kun je de mooiste vlekken op je kleren krijgen?
Leuk en aardig allemaal, maar wat heeft het merk eraan? En zit de internetter daar wel op te wachten? Internet is geen speeltje meer, en de bezoeker die daar een merk zoekt, verwacht een site die hem iets relevants te bieden heeft, dat ook bij het merk aansluit.Gelukkig zijn er ook voorbeelden van hoe het wel moet. Zo kan de bezoeker van bmw.de zijn droomauto bouwen, zijn bij Maggi recepten te vinden en kan men op de agfa-site software downloaden om digitale foto´s naar het lab te sturen.

related partner content for mobile comes here

Top 10 Online-bereik van bekende merken

<

>Merk<#/TD> <

> Bereik (in %)<#/TD> <

>Aantal bezoekers (x 1000)<#/TD><

>Deutschebahn.de<#/TD> <

>9,1<#/TD> <

>767<#/TD> <

>Deutsche-Telekom.de<#/TD> <

>8,9<#/TD> <

>754<#/TD><

>Johnniewalker.de<#/TD> <

>4,8<#/TD> <

>409<#/TD><

>Infineon.com<#/TD> <

>4,8<#/TD> <

>402<#/TD><

>Quelle.de<#/TD> <

>4,2<#/TD> <

>353<#/TD><

>Deutschebank24.de<#/TD> <

>3,8<#/TD> <

>320<#/TD><

>Siemens.de<#/TD> <

>2,9<#/TD> <

>249<#/TD><

>Neckermann.de<#/TD> <

>2,5<#/TD> <

>212<#/TD><

>Eplus.de<#/TD> <

>2,4<#/TD> <

>203<#/TD><

>Aldi.de<#/TD> <

>2,0<#/TD> <

>171<#/TD>

< SIZE=1>(media & marketing, mei 2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in