Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee zilveren en twee bronzen leeuwen voor Nederland

Vier Nederlandse campagnes werden op het International Advertising Festival in Cannes bekroond met een Leeuw.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Houdt afstand' de commercial waarin mensen op straat opdringerig gevolgd worden door een man met een koffertje (voor het ministerie van V&W) van bureau FCB krijgt zilver. Net als de Adidas-commercial 'Vis' van bureau 180.Brons is er voor de kunstschaatser van Delta Lloyd gemaakt door TBWA/Campaign Company en voor de gefrustreerde baby van Monsterboard van de hand van Schaeffer Wunsch Has.

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix gaat dit jaar naar de veelgeprezen campagne 'Whassup' van DDB Chicago (en de volgens insiders 'hotte' regisseur Charles Stone III) voor Budweiser (zie afbeelding). Ook de in Cannes aanwezige journalisten kozen deze campagne uit als de beste en bekroonden hem met een Journalist Award.

Het reclamebureau van het jaar werd Almap/BBDO uit Brazilië. De Palme d'Or voor de meest bekroonde productiemaatschappij ging naar het Amerikaanse Propaganda Satellite Films.

Het Nederlandse jurylid voor film in Cannes was dit keer artdirector Lode Schaeffer (van SWH).

Meer info is te vinden op de festival-website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in